Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Love Is Simple

Thursday 16 January 2014

NASIHAT KUBUR

Asalammualaikum...

1).Aku adalah tempat yang paling gelap,maka TERANGILAH  aku dengan TAHAJUD.
2).Aku adalah tempat yang paling sempit,maka LUASKAN aku dengan berSILATURAHIM.
3).Aku adalah tempat yang paling sepi,maka RAMAIkanlah aku dengan perbanyak baca AL-QURAN.
4).Aku adalah tempat binatang-binatang yang menjijikan maka racunilah ia dengan AMAL SEDEKAH.
5).Aku yang menyempitkanmu hingga hancur bila mana tidak SOLAT,bebaskan sempitan itu dengan SOLAT.
6).Aku adalah tempat untuk merendammu dengan cairan yang sangat amat sakit,bebaskan rendaman itu dengan PUASA.
7).Aku adalah tempat MUNKAR dan NAKIR bertanya,maka PERSIAPKAN jawapanmu dengan PERBANYAK mengucapkan kalimah ''LAILAHAILALLAH''.


''Tiap-tiap Yang bernyawa akan merasai mati,dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu.ketika itu sesiapa Yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka Sesungguhnya ia telah berjaya.dan (ingatlah bahawa)kehidupan di dunia ini(meliputi Segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya)tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang -orang Yang terpedaya.'' 
(SURAH ALI IMRAN 3: 185)
kredit to :Selekta


0 comments:

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.